یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

موتورجستجوی اینترنتی «پارسی‌جو» مهرماه تکمیل می‌شود

پارسي جو

سه شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰


زمان راه‌اندازی نسخه تکمیلی «پارسی‌جو» به‌عنوان یکی از جویشگرهای بومی، همواره مورد سوال کاربران قرار داشته و ظاهرا بنا به درخواست مجری پارسی جو و به‌منظور بهره برداری از سرویس‌های جدید و نیز بهبود وضعیت موجود، شورای راهبری جویشگر بومی با زمان پیشنهادی مجری برای راه‌اندازی در مهرماه امسال، موافقت کرده است.

وایمکس نیوز-چندی پیش دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی، از شناسایی توانمندی‌های موجود در کشور در این زمینه خبر داد و از پیشرفت طرح جویشگر ابراز رضایت کرده بود. 

شرکت‌های علاقه‌مند برای راه‌اندازی موتور جستجوگر بومی تا 23 تیرماه جاری برای برخورداری از حمایت‌های این طرح فرصت داشتند و به گفته علیرضا یاری فعالیت‌های متنوعی از آغاز طرح جهت شناسایی توانمندی‌های موجود در کشور (ازطریق فراخوان و نیز مطالعه‌های میدانی) و نحوه اجرای طرح صورت گرفت و تاکنون با تلاش‌های انجام شده، پروژه‌ها شناسایی و اولویت بندی شده‌اند. 
اما دبیر شورای راهبری طرح جویشگر با بیان اینکه تاکنون در فراخوان جویشگرهای بومی تنها موتورهای جستجوی «یوز» و «پارسی‌جو» مشارکت داشته‌اند، گفته بود: در شورای راهبری طرح، ادامه برنامه حمایت از این موتورهای جستجو نیز منوط به ارائه مدل کسب و کار بوده و با توجه به تمدید زمان فراخوان تا 23 تیرماه جاری، چنانچه موتورهای جستجوی دیگری نیز در فراخوان شرکت کنند، مطابق مدل کسب و کار پیشنهادی مورد حمایت قرار خواهند گرفت. 
وی در خصوص استقبال از موتور جستجوی «یوز»، تصریح کرد: اجرای این پروژه در مرحله اولیه بوده و هنوز کاربران نباید «یوز» را با جویشگرهای با سابقه مانند گوگل مقایسه کنند. هرچند این جویشگر باید سعی کند که خدمات ویژه و جذاب برای کاربران خود ارائه کند که مجریان آن، هم اکنون درحال برنامه ریزی و توسعه در جهت تامین انتظارات کاربران خود هستند. 
دبیر شورای راهبری طرح جویشگر همچنین درباره برنامه مدنظر این طرح تا پایان امسال، گفت: لیست پروژه‌های با اولویت یک، مشخص شده و برای تایید به شورای راهبری ارسال شده است که پس از برگزاری نشست با شرکت‌ کنندگان در فراخوان و نیز تکمیل پیش نویس (RFP ) پروژه‌ها و تایید شورای راهبری، پروژه‌های با اولویت بالا اجرایی خواهند شد.
منبع: ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو